Bezorging van je bestelling

Bezorgen

Hoe kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Je kunt je bestelling thuis laten bezorgen, bij een Boerenbond winkel, een servicepunt van PostNL of een door jou opgegeven adres. Bij een Boerenbond winkel en PostNL servicepunt kun je de bestelling tot 14 dagen na aflevering afhalen. Grote, zware en/of breekbare producten worden bezorgd door een speciale afdeling van PostNL, hiervoor geldt vaak een transporttoeslag; deze wordt altijd vermeld tijdens je bestelling.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?

Je bestelling wordt binnen twee werkdagen bij je bezorgd. Bestellingen die we op werkdagen vóór 14:00 uur ontvangen, worden vaak diezelfde dag nog verstuurd. Uitzonderingen hierop vormen bezorgingen op de Waddeneilanden en grote producten die met een speciale afdeling van PostNL worden bezorgd. Bezorgen we je bestelling niet binnen 1 tot 2 dagen? Dan zie je dat tijdens het bestellen. Zo weet je van te voren altijd waar je aan toe bent.

Besteld op Bezorgdag*
Maandag voor 14:00 Dinsdag
Maandag na 14:00 Woensdag
Dinsdag voor 14:00 Woensdag
Dinsdag na 14:00 Donderdag
Woensdag voor 14:00 Donderdag
Woensdag na 14:00 Vrijdag
Donderdag voor 14:00 Vrijdag
Donderdag na 14:00 Zaterdag
Vrijdag voor 14:00 Zaterdag
Vrijdag na 14:00 Dinsdag
Zaterdag of zondag Dinsdag

*Deze tabel geldt alleen voor standaard pakketten en brievenbuspost, grote zendingen op  pallets en grote dierenverblijven vragen extra levertijd. Via de Track & Trace code die je ontvangt kun je zien wanneer PostNL het pakket bij je zal bezorgen.

Hoe weet ik wat de bezorgkosten van mijn bestelling zijn?

Boerenbond wil je tijdens het bestelproces direct duidelijkheid geven over de bezorgkosten. In je winkelwagen zie je daarom een totaaloverzicht van de kosten per product, met een specificatie van de bezorgkosten. Je vindt de winkelwagen rechtsboven in je scherm.

Boerenbond kent twee soorten bezorgkosten: standaard bezorgkosten en een transporttoeslag. 

  • Standaard bezorgkosten per bestelling:
    Is het totale bedrag voor je bestelling lager dan € 25,- en laat je de producten thuis bezorgen? Dan betaal je € 3,95 bezorgkosten. Als je voor meer dan € 25,- bestelt, berekent Boerenbond geen standaard bezorgkosten.  Voor bestellingen die je laat bezorgen in een Boerenbond winkel betaal je ook geen bezorgkosten.

  • Transporttoeslag:
    Voor een aantal producten betaal je een transporttoeslag. Deze kosten vervallen nooit, ongeacht de hoogte van je totale bestelling en of je je bestelling laat bezorgen in een Boerenbond winkel. We rekenen deze kosten voor bepaalde producten die breekbaar zijn, of die heel zwaar of heel groot zijn en daardoor extra kosten met zich meebrengen bij transport. Geldt deze transporttoeslag voor jouw product? Dan zie je dat in de webshop direct naast het product staan. De hoogte van de transporttoeslag is per product verschillend. 

Kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

De actuele status van je bestelling kun je direct zien op je profielpagina. Ook ontvang je meteen na het plaatsen van je bestelling een orderbevestiging via e-mail. Hierin vind je een overzicht van de door jou bestelde producten. Wanneer we je bestelling verzenden, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code zodat je je pakket kunt volgen.

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben als de bezorger langskomt?

Als je niet thuis bent, probeert de bezorger je bestelling bij de buren af te leveren. De bezorger doet dan een berichtje in je brievenbus. Als het niet lukt om de zending bij buren af te leveren, laat de bezorger ook een bericht achter in je brievenbus. De volgende werkdag wordt de zending opnieuw bij je aangeboden, tenzij je voor een alternatieve bezorging of bezorgdatum hebt gekozen via de website van PostNL. 
Ben je niet thuis wanneer je bestelling voor de tweede keer wordt afgeleverd, dan zal de postbezorger je bestelling afgeven bij een servicepunt van PostNL; hier ontvang je altijd een bericht over zodat je weet waar je je bestelling kunt ophalen. 

Hoe verloopt het ophalen Boerenbond winkel of PostNL servicepunt?

Nadat je bestelling is verzonden, ontvang je een verzendbevestiging van ons per e-mail. Hierin staat een Track & Trace code van PostNL zodat je precies kunt zien wanneer je bestelling is afgeleverd. Als deze is afgeleverd, kun je je bestelling bijnnen 14 dagen ophalen. Let op! Bij het ophalen wordt om een legitimatiebewijs gevraagd. Als legitimatiebewijs wordt een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs geaccepteerd.

Kan iemand anders mijn bestelling ophalen?

Dat kan, als diegene een kopie van de orderbevestiging bij zich heeft, is dit geen probleem. Als het pakket niet bezorgd kon worden, en je hebt een briefje van PostNL in je brievenbus gehad, staat hierop hoe je moet handelen als iemand anders je bestelling op wilt halen.

Kan ik mijn bestelling naar een postbus sturen?

Ja, bij Boerenbond bezorgen we je bestelling ook op een postbusadres. Let daarbij wel op de afmetingen van de bestelde producten. 

Kan ik mijn bestelling naar het buitenland sturen?

Nee, Boerenbond verstuurt bestellingen alleen binnen Nederland. Voor webshopbestellingen is de eis dat het factuuradres én het bezorgadres een Nederlands adres is. Daarnaast behoudt Boerenbond zich het recht voor meerdere bestellingen van éénzelfde klant, naar hetzelfde bezorgadres in één pakket te leveren.

Consumentenservice

Iedere werkdag bereikbaar van 09:00 - 17:00

Telefoonnummer

0318 - 759 259
0318 - 759 200 (zakelijk)

E-mailadres

service@boerenbond.nl